Kysuce

Ľudia stále riskujú, na priecestiach boli ďalšie nešťastia

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) opakovane upozorňujú všetkých vodičov, cyklistov, chodcov a motocyklistov, aby boli pri prejazde cez železničné priecestia mimoriadne opatrní.

Len za prvý mesiac tohto roka sa stalo na priecestiach až desať nehôd. (Zdroj: ŽSR)

Len za prvý mesiac tohto roka sa stalo na priecestiach až desať nehôd, z toho v deviatich prípadoch išlo o zrážku vlaku s motorovým vozidlom, v jednom s chodcom. Vyhasol pri nich jeden ľudský život.

„Všetky sa stali vinou účastníkov cestnej premávky, ktorí podcenili stav cesty, zimu a mráz, nedali prednosť vlaku a nerešpektovali výstražnú svetelnú a zvukovú signalizáciu,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Paradoxom je, že ŽSR začiatkom tohto roka avizovali za posledných 16 rokov historicky najnižšie číslo v počte nehôd, ako aj obetí. V roku 2016 sa ich na priecestiach stalo 38, čo znamenalo približne tretinový pokles. O život prišlo 6 ľudí. „Nemuseli sa vôbec stať, ak by sa vodiči či chodci zbytočne neponáhľali, nepodceňovali nebezpečenstvo na priecestí a dodržiavali pravidlá cestnej premávky. Zrážke s ťažkým vlakom, ktorého brzdná dráha môže byť v závislosti od dĺžky a hmotnosti niekoľko sto metrov, nemá rušňovodič šancu zabrániť, nehovoriac o zbytočných obetiach a škodách. Vodiči a chodci aj napriek apelom zo strany železníc neustále riskujú, preceňujú svoje schopnosti a naopak, podceňujú vplyvy počasia. Poľadovica, hmly alebo husté sneženie často spôsobujú šmyk pred železničným priecestím, či iný, nebezpečný manéver na železničnom priecestí a následnú zrážku s vlakom,“ hovorí Pavliková.

ŽSR aj na základe týchto nehôd vyzývajú všetkých účastníkov cestnej premávky, aby pri prejazde cez priecestia boli mimoriadne pozorní, ohľaduplní, nepodceňovali možné nebezpečenstvo a dôrazne dodržiavali zákon o premávke na pozemných komunikáciách. V prípade, že uviaznu na železničnom priecestí, prípadne uvidia iného, ktorý má v koľajisku problém, mali by okamžite kontaktovať číslo hociktorej zo záchranných zložiek (112, 158) a nadiktovať operátorovi jedinečné identifikačné číslo (JIČ) priecestia. To sa nachádza priamo na ňom, je nalepené na železničnej dopravnej značke zo zadnej strany výstražníka a je vyrobené z retroreflexného materiálu.
Podľa slov Pavlikovej okamžite po zadaní čísla priecestia sa v databáze záchrannej zložky zobrazia údaje – telefónne číslo výpravcu, respektíve dispečera, železničná km poloha priecestia, údaje o triede a čísle cestnej komunikácie, cestná km poloha, údaje o elektrifikácii trate a GPS súradnice. „Všetky tieto údaje sú prostriedkami k rýchlej a účinnej pomoci. Takto môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu,“ dodala.

Ďalšie články z rubriky Spravodajstvo


  1. Čadca bude dejiskom extrémneho preteku 811
  2. Najviac roboty dalo dostať vlak späť na koľaje 608
  3. Vodič z Čierneho môže stráviť dva roky za mrežami 567
  4. V Rakovej sa vykoľajil vlak, akoby zázrakom sa nikomu nič nestalo 312
  5. Kanála sa už báť nemusia 262
  6. Žilinský župan sa podpísal pod petíciu za dostavbu diaľnice na Kysuciach Foto 258
  7. III. liga Stred: Makov vyhral prvý raz od 11. septembra, zvíťazila aj Čadca 140
  8. Sprejerov dolapili policajti 134
  9. Policajti aj s duchovným darovali krv 103
  10. Vodičovi z Kysúc namerali vyše dve promile 98

Najčítanejšie správy

Kysuce

Čadca bude dejiskom extrémneho preteku

Na prelome apríla a mája sa bude konať v Čadci významné športové podujatie – Goralman Čadca 2017, ktoré bude zároveň aj majstrovstvami ozbrojených a záchranných zložiek v extrémnom prekážkovom behu.

Najviac roboty dalo dostať vlak späť na koľaje

O zázraku môže hovoriť 65-ročný vodič z Bratislavy. Šoféroval dodávku, ktorá sa v Rakovej na priecestí zrazila s vlakom. Nehodu odstraňovali až osem hodín. Najväčším problémom bolo dostať vlak späť na koľaje.

Vodič z Čierneho môže stráviť dva roky za mrežami

Vodičovi z Čierneho hrozí dvojročné väzenie. Pri dopravnej kontrole odmietol dychovú skúšku. Vysvitlo, že v minulosti si už sadol za volant pod vplyvom alkoholu.

V Rakovej sa vykoľajil vlak, akoby zázrakom sa nikomu nič nestalo

Bez vážnejších zranení skončila dnešná zrážka dodávky a osobného vlaku, v ktorom sa viezlo okolo 50 cestujúcich.

Kanála sa už báť nemusia

S výstavbou Vážskej vodnej cesty sa malo podľa pôvodného zámeru začať v roku 2025. Ministerstvo informuje, že to bude po etapách. Celková dĺžka od Komárna po Žilinu predstavuje 250 km.

Blízke regióny

Už nič nebráni tomu, aby betónka zmizla z mapy

Cesta medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami sa začne opravovať najneskôr do konca mája.

Na Orave sa narodili ďalšie detičky

Barborka, Dominika, Sofia, Marcel, Viktória a Gregor, vitajte medzi nami.

V Kláštore vzniklo svojské vrakovisko, majiteľ v tom problém nevidí

Podivná skládka s asi dvesto vrakmi áut, ktorú má na svojom pozemku jeden Kláštorčan, nedá spávať niektorým miestnym. Boja sa znečisťovania prírody. Podnet na majiteľa vrakoviska ale úradom doposiaľ nikto nenahlásil.

Termín dostavby diaľnice začína horieť

Na konci roku 2019 zrejme autá cez tunel Višňové jazdiť nebudú. Razenie neprebieha úplne hladko, no ešte väčším škrtom cez rozpočet asi budú príjazdové komunikácie, ktoré k nemu vedú.

Všetky správy

Prečo Slováci nechcú prísť na MS? Na vine nie sú hráči, tvrdí Staňa

Hokejová reprezentácia nemá pred majstrovstvami sveta ani jedného hráča z NHL.

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

Polícia obvinila poslanca ĽSNS, opozícia ju kritizuje

Stanislava Mizíka, ktorý kádroval vyznamenaných, polícia odviedla počas rokovania parlamentného výboru.

Populisti majú ďaleko od porážky. Francúzsku hrozí katastrofa

Emmanuel Macron stále nemá víťazstvo vo voľbách isté, hovorí pre SME analytička Carnegie Europe JUDY DEMPSEYOVÁ.

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Bezpečnostné preverovanie zásielok robia aj Slovenská pošta či finančná správa. Obálky však neotvárajú.

Kam vyraziť