Herci začali hru pod názvom „Blbec na večeru“ nacvičovať už v októbri, kedy sa zhodli na tom, že doplnia svoje zinscenované žánre aj o francúzsku komédiu. Výsledok si mohli diváci pozrieť 28. mája v Dome kultúry v Kysuckom Novom Meste.
Pierre Brochant (Matej Janiš) je vydavateľ s nezvyčajnou záľubou. Pravidelne pozýva na večeru človeka, ktorého pokladá za hlupáka, aby sa na ňom mohol spolu s priateľmi zabaviť. Tentoraz dostane tip na staviteľa origami Françoisa Pignona (František Tulec). Brochant sa s ním plánuje stretnúť pod zámienkou, že mu chce vydať knihu. Tesne pred večerou ho však sekne v chrbte a Christine (Veronika Čičmanová), nespokojná s manželovou záľubou, odchádza z domu. Krátko nato prichádza nádejný blbec Pignon.
Kľúčovú úlohu v komédii zohráva telefón. Prostredníctvom neho sa Brochant dozvedá, že Christine ho opúšťa už nadobro. Z Pignona sa stáva utešovateľ, ktorý však svojou popletenosťou narobí ešte veľa problémov. Namiesto lekárovi sa dovolá Brochantovej milenke Marlène (Natália Valiašková) a jeho snaha zistiť, či Christine nie je u Leblanca (Ľudovít Šrenkel), tiež nevypáli práve najlepšie.
Čím bizarnejšie situácie na javisku vznikali, tým hlasnejšie sa ozýval smiech a potlesk divákov. Pignonovi sa nechtiac podarí namiesto milenky Marlène vyhodiť z bytu hľadanú manželku Christine a Brochant ho prestáva vnímať ako blbca len v humornom zmysle. Dôvod, pre ktorý ho pozval na večeru, však stále skrýva, potrebuje, aby Pignon získal od svojho priateľa Luciena Chevala (Matej Králik) adresu Christininho potenciálneho nápadníka. Futbalový fanúšik Cheval sa na celej situácii náramne zabáva, až kým z nej sám nevyjde ako paroháč.
Počas väčšiny scén pokladali diváci Pignona jednoducho za blbca. Keď sa však dozvedel pravú príčinu svojho pozvania na večeru, začali s ním aj vďaka presvedčivému hereckému výkonu Františka Tulca súcitiť. Jeho postava ale zostáva verná svojej prezývke aj v závere. Christine sa ocitá po autonehode v nemocnici a jemu sa podarí presvedčiť lekára (Andrej Janiš), aby ho s ňou spojil. Telefonáty však rozhodne nie sú Pignonovou parketou. Keď to už vyzerá, že sa Christine k Brochantovi vráti, opäť mu ako ukážkovému blbcovi vykĺznu z úst slová, ktoré narušia happy end, no o to viac pobavia divákov.
Kysucké Nové Mesto sa môže divadelnými súbormi vedenými Pavlom Zátekom jednoznačne pýšiť. Herci z Babylonu potvrdili, že sa na ich predstavenia oplatí chodiť, lebo sú často nielen zábavné, ale majú aj pridanú morálnu hodnotu. Ako vysvitlo, skutočným blbcom nie je len ten, čo tak na prvý pohľad pôsobí. Niekedy sa ako blbci správame všetci.