Čadca – Žilina ju postavili Železnice SR.
DUNAJOV,OCHODNICA. Železnice vybudovali v rámci modernizácie trate v kysuckej obci Dunajov novú budovu zastávky. Doposiaľ je však zatvorená. Ľudia stoja vonku, čo je nepríjemné zvlášť v tomto zimnom období.
Budova zostane zatiaľ bez praktického využitia
Zastávku Železnice SR vybudovali a dali do predčasného užívania vlani koncom júna.„Je pravdou, že budova, hoci je nová, je pre verejnosť uzavretá. Nemôžeme si dovoliť nechať priestory otvorené bez zabezpečenia prítomnosti fyzickej osoby, z novostavby by sa totiž v priebehu krátkej doby stala ruina. ZSSK priestory momentálne nepotrebuje, z tohto dôvodu sa lístky predávajú vo vlaku. Po snahe nájsť spoločné riešenie a prvotnom záujme obce riešiť poriadkovú službu, táto napokon dospela k názoru, že na tento účel financie nemá a ŽSR už vôbec nie,“ povedala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Ako informovala, chcú vybudovať aspoň jeden prístrešok pre cestujúcich, aby neboli vystavení nepriazni počasia. Bude to však závisieť aj od finančných možností.
„Budova zastávky je majetkom ŽSR, jej fungovanie je plne v ich kompetencii. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zabezpečila predaj cestovných lístkov priamo vo vlakoch. Ďalšou možnosťou pre cestujúcich je nákup lístka cez internet. Plánovali sme rozšíriť možnosti predaja aj o zmluvný predaj, avšak na vypísanú súťaž nezareagoval žiadny uchádzač. Spolu so ŽSR ale hľadáme riešenie, ako obsadiť aj tento tarifný bod,“ informovala hovorkyňa ZSSK Jana Grešnerová.
Podobný problém majú aj v Ochodnici
Zastávka v Dunajove nie je jedinou, kde musia ľudia čakať na peróne. Podobný stav je aj v Ochodnici. Čakáreň na tamojšej zastávke je otvorená v dobe, kedy je otvorená pokladňa cestovných lístkov, ktorú prevádzkuje ZSSK. Odomyká a zamyká ju ich zamestnankyňa. Pretože priestory na zastávke nie je možné ponechať bez dozoru podobne ako v Dunajove, nebudú sprístupnené v inej dobe,“ povedala Pavliková. Aj v Ochodnici plánujú ŽSR vybudovať prístrešok, aby sa mohli cestujúci skryť pred nepriaznivým počasím po ukončení otváracej doby pokladne a po uzamknutí čakárne.
Modernizácia trate Žilina -Krásno nad Kysucou spolufinancovala Európska únia. Celkové náklady predstavujú 154 miliónov eur. Stavba mala zlepšiť technickú infraštruktúru existujúcej trate na takú úroveň, aby zodpovedala uzavretým dohodám európskych štátov. Tie uvedený úsek zaradili medzi európske magistrály E 40.