Kysuce

Zástupcovia samospráv z poľsko-slovenského pohraničia žiadajú cestné prepojenie

Zástupcovia samospráv z poľsko-slovenského pohraničia žiadajú pokračovať vo výstavbe rýchlostnej cesty S-69 na poľskej strane a diaľnice D3 na slovenskej.

Starosta Svrčinovca Juraj Strýček (vpravo) a Piotr Trlik z Wengierskej Gorki pri podpise žiadosti predstaviteľom vlád Poľskej a Slovenskej republiky.(Zdroj: (AOS))

SVRČINOVEC. Predstavitelia samospráv z poľsko-slovenského pohraničia, ktorí reprezentujú obce Žywiec, Radziechowy-Wieprz, Wegierska Górka, Milówka, Rajcza, Skalité, Čierne a Svrčinovec žiadajú dokončenie cestného prepojenia. Obrátili sa preto spoločne na predsedníčku Vlády Slovenskej republiky i poľského premiéra Donalda Tuska.

Cesty znamenajú pre nich hospodársky rozvoj

Ako skonštatovali na stretnutí, ktoré sa uskutočnilo v pondelok 30. januára vo Svrčinovci, aktuálne programy týkajúce sa výstavby rýchlostných ciest a diaľnic, platné v obidvoch krajinách, neplánujú s pokračovaním výstavby v nadchádzajúcom období. Na poľskej strane je v platnosti program Výstavby štátnych ciest a diaľnic pre roky 2011 – 2015. V prílohe je zoznam investičných projektov, ktoré sa majú začať realizovať do roku 2015, nie je tam však zahrnutá výstavba úseku cesty S69 Wegierska Górka a Milovka - takzvaný obchvat obce Wegierska Górka. Na slovenskej strane platí dokument s názvom Program výstavby diaľnic v rokoch 2011 – 2018, ktorý zasa nezahŕňa pokračovanie výstavby diaľnice v úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica.

„Riešenia dopravy schválené vládami obidvoch krajín, ktoré sa zakladajú na výstavbe dopravného koridoru sever – juh prechádzajúceho cez hraničný priechod Skalité – Zwardoň, ponúkajú veľké príležitosti pre hospodársky rozvoj a rozvoj cestovného ruchu obidvoch krajín,“ zhodli sa predstavitelia samospráv. Konštatovali, že podľa mnohých odborných expertíz z oblasti cestných stavieb nie je možné zachovať existujúce dočasné riešenie dopravy bez komplexného a vysokorýchlostného pripojenia k diaľnici DS rýchlostnou cestou S69.

Dostavať diaľnicu žiadajú aj obyvatelia Svrčinovca

„Uvedomujúc si zlú ekonomickú situáciu, apelujeme na dostavbu diaľnic aj z toho pohľadu, že boli v 90. rokoch začaté prvé kilometre a odvtedy je stavba bez možnosti využitia vydaná napospas zlým prírodným podmienkam. Myslíme si, že aj takýmto krokom je možné v tomto regióne prebiehajúcu krízu eliminovať. Vybudovaním diaľnice otvoríme možnosti pre cestovný ruch, zároveň prepojíme tri silné hospodárske oblasti, a to Sliezsko (PR), Ostravsko (ČR) a Žilinský kraj (SR),“ hovorí starosta Svrčinovca Juraj Strýček.

V žiadosti adresovanej predsedníčke vlády argumentuje aj tým, že v súčasnosti ich obcou prechádza denne viac ako 25-tisíc motorových vozidiel, z čoho kamiónová doprava tvorí takmer jednu polovicu.

„Cesta I/11 nebola nikdy na takúto záťaž pripravená. Jej parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celej cesty vybudované chodníky. Dochádza preto k častým kolíziám školopovinných detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami. Našou nádejou boli záväzné dokumenty ako KURS 2001, prípadne Výstavba štátnych ciest a diaľnic pre roky 2011 – 2015, v neposlednom rade aj Vládny program,“ dodal starosta.

Ďalšie články z rubriky Spravodajstvo

Najčítanejšie správy

Kysuce

Tragická zrážka dvoch kamiónov v Krásne

Vo štvrtok 23. februára vo večerných hodinách sa stala na Kysuciach ďalšia dopravná nehoda s tragickým koncom.

Holubári z Kysúc získali prvenstvo na svetových súťažiach

O tom, že chovatelia poštových holubov z Kysúc majú vo svete výborné meno, svedčí aj nedávny úspech v Bruseli.

Radoslav Nekoranec: Na Kysuciach máme dostatok talentovanej mládeže

Už dvadsať rokov sa venuje deťom a mládeži nielen v Čadci. Okrem toho moderuje a ozvučuje množstvo kultúrnych či športových podujatí v regióne. Radoslav Nekoranec nám porozprával o svojej práci a voľnom čase.

Odborári v závode Kia hrozia štrajkom

Odborári požiadali Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny o určenie sprostredkovateľa.

Nedbal na zákaz šoférovania, navyše si sadol za volant opitý

Z marenia výkonu úradného rozhodnutia a ohrozenia pod vplyvom návykovej látky obvinili 32-ročného muža.

Blízke regióny

Pre Slovensko unikátna stavba, pre miestnych veľa obmedzení

Rekonštrukcia zatiaľ najnáročnejšieho úseku hlavnej slovenskej železničnej tepny medzi Považskou Teplou a Púchovom za 364,9 miliónov eur trvá už pol roka. Realizuje ju Združenie Nimnica.

AKTUÁLNE: V Krásne sa zrazili dva kamióny. Nehoda mala tragické následky

Dnes vo večerných hodinách sa stala na Kysuciach ďalšia dopravná nehoda s tragickým koncom.

Vodiči pozor! V nemocnici sa zmenila organizácia dopravy

Po rekonštrukcii parkovacích miest v žilinskej nemocnici sa zmenila aj celková organizácia dopravy. Niektorí vodiči si na to ešte nezvykli.

Bývalý skinhed sa obáva vzostupu extrémizmu

Šokujúca spoveď Christiana Piccioliniho, ktorý sa v osemnástich rokoch stal vodcom najbrutálnejšej extrémistickej skupiny v Chicagu. Dnes má 43 a pri pomyslení na to, čo páchal, ho strasie.

A. Kiska: Liptov má v sebe veľký potenciál, kľúčový je turizmus

V Liptove je najlepšie lyžiarske stredisko, najväčšia vodná nádrž, ale aj najväčší vodný park. Prezident Slovenskej republiky hovoril dnes v Liptovskom Mikuláš o turizme, ale aj o železnici, nezamestnanosti a extrémizme.

Všetky správy

Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie.

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Voliči, ktorých odradila v januári kauza kapitán, si k SNS nenašli cestu späť.

Spieva si Marleyho, dá si pivo a fotí sa. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa na klasiky pripravoval inak ako súperi. "Keď som to navrhol, všetci si mysleli, že som zošalel," tvrdí športový riaditeľ jeho tímu.

Bratislava prehrala spor o lukratívnu budovu. Uspela firma blízka Kollárovi

Nájomné byty v centre Bratislavy, ktoré patria mestu, má dostať súkromná firma. Ľudia sa boja vysťahovania

Kam vyraziť