„Podpísanie zmluvy znamená, že je možné začať čerpať eurofondy z Operačného programu Doprava. Eurofondy sú najvýhodnejším zdrojom na výstavbu ciest. Slovensko ich z Bruselu dostáva vo forme grantov,“ povedal riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou ministerstva dopravy Ľubomír Tuchscher.
Tridsať rokov plánovaný mestský obchvat začali stavať vlani v auguste. Stáť má necelých sedem miliónov eur a hotový by mal byť najneskôr vo februári 2014. Cez Čadcu prejde denne až 32-tisíc áut.
Dvojkilometrový cestný obchvat má mesto odbremeniť, vylúčiť dopravu z centrálnej mestskej zóny a umožniť tak dobudovanie pešej zóny. V budúcnosti má takzvaný malý mestský obchvat slúžiť ako privádzač k diaľnici D3 smerujúcej do Poľska a Česka. Podľa ministerstva nemá byť alternatívou ani akousi náhradou za diaľnicu D3, tento obchvat bol totiž pripravovaný ako súčasť celkového dopravného riešenia v regióne.
Malý obchvat postavia v lokalite ohraničenej železničnou traťou, cestou I/11 a Pribinovou ulicou. Súčasťou stavby je aj rekonštrukcia mosta, ktorý prevádza cestu I/11 cez koryto rieky Kysuca a železničnú trať a tiež dvoch križovatiek- jednej okružnej a jednej úrovňovej stykovej.
Opravia a rozšíria aj podchod pre peších, z ktorého bude možné vyjsť na perónový chodník železničnej zastávky. Projekt ráta aj s novým osvetlením podchodu, zdvíhacími plošinami pre telesne postihnutých či vývodmi pre napojenie prenosných kalových čerpadiel. Po dokončení cesty sa má podstatne zlepšiť bezpečnosť premávky i životné prostredie v centrálnej časti mesta, v ktorej sa uvažuje o vytvorení pešej zóny.