Predpokladané náklady na stavbu sú 195 102 603 €.
ČADCA, SVRČINOVEC, SKALITÉ. Diaľničné spojenie medzi Čadcou a Skalitým by malo začať fungovať v októbri 2016. „Výstavba úseku Svrčinovec – Skalité v polovičnom profile sa začne v septembri (respektíve v jeseni) 2012 a bude trvať do decembra 2015. Tento úsek bude financovaný zo zdrojov Operačného programu Doprava 2007-2013. V súčasnosti prebieha príprava verejného obstarávania.
Plánovaný začiatok výstavby úseku Čadca, Bukov – Svrčinovec je apríl 2013, stavba potrvá do októbra 2016. Tento projekt by mal byť zaradený do Operačného programu Doprava 2014 – 2020, z ktorého by mohol byť z väčšej časti financovaný,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Národná diaľničná spoločnosť ako investor v rámci majetkovo-právneho vysporiadania nehnuteľností zvolala predčasom v Čadci vlastníkov trvalo obývaných domov určených na asanáciu, aby im vysvetlila východiskové podmienky pre uzatvorenie kúpnych zmlúv. Stavba sa dotkne asi 30 objektov. Z toho je 13 rodinných domov určených na bývanie, päť je rozpadnutých, ďalej ide o päť garáží, jednu drevenicu, dve záhradné chatky, jeden prístrešok SAD, dve hospodárske budovy patriace ŽSR a hospodárske budovy patriace cestným stavbám.
Situácia vo Svrčinovci je neúnosná
Svrčinovec celé roky bojuje za výstavbu, v októbri 2010 tam dokonca miestni obyvatelia iniciovali protestnú akciu, keď zablokovali na hlavnom cestnom ťahu dopravu.
Denne prejde cez túto obec viac ako 25-tisíc motorových vozidiel, z čoho kamiónová doprava tvorí takmer jednu polovicu. Obyvatelia sú z tejto situácie nešťastní. Najhoršia situácia býva z piatku na sobotu a z nedele na pondelok, keď sa kamióny snažia dobehnúť stratený čas, keďže cez víkend majú zákaz jazdy a musia stáť na odstavných plochách. Po uplynutí tohto času sa ich rúti za sebou aj niekoľko desiatok.
Trasú sa im domy, hromadia odpadky
Obyvatelia žijúci v blízkosti cesty hovoria, že sa im v noci a nadránom doslova trasú domy, nehovoriac o hluku a odpadkoch. Kamionisti ich vyhadzujú, keď zastavia pred železničnými závorami a musia dať prednosť vlaku. „Tie závory zlomia za rok aj päťdesiatkrát. Vodiči totiž nečakajú, kým sa po prejdení vlaku vytiahnu do potrebnej polohy. Neuvedomia si výšku kamiónu, vyrazia skôr a závoru zlomia,“ hovoria miestni obyvatelia.
„Podľa mojich posledných informácií prebieha v súčasnej dobe verejná súťaž na obstaranie dodávateľa diaľničného úseku Svrčinovec – Skalité, na úseku Čadca – Svrčinovec sa robí výkup pozemkov a sanovaných objektov. Budeme ďalej sledovať, či bude vysúťažený dodávateľ aj skutočne zazmluvnený a začne pracovať v zmysle harmonogramu predstaveného v poslednom období,“ povedal starosta Svrčinovca Juraj Strýček. Keďže v minulosti sa termín výstavby diaľnice už viackrát posunul, obávajú sa toho, aby sa tak nestalo znovu.
Cesta I/11 nebola podľa jeho slov nikdy na takúto záťaž pripravená. Parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celého úseku vybudované chodníky. Často preto dochádza ku kolíziám detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami.