Starostov zo stretnutia vynechali

Starostovia a primátor bystrickej doliny sa búria. Kysuckí a oravskí prepravcovia totiž žiadajú o spustenie kysucko-oravského prepojenia aj pre kamiónovú prepravu. Pre obyvateľov by to bolo podľa vedení obcí neúnosné.

Po otvorení spojnice medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou prechádza cez Bystrickú dolinu čoraz viac áut.Po otvorení spojnice medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou prechádza cez Bystrickú dolinu čoraz viac áut. (Zdroj: MIROSLAVA MURČOVÁ)

NOVÁ BYSTRICA. Spojnica medzi Kysucami a Oravou, ktorú v roku 2008 otvorili medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou, mala rozšíriť a skvalitniť cestovný ruch pre regióny Orava a Kysuce. S jej využitím však nie sú spokojní oravskí aj kysuckí autodopravcovia, ktorí majú prejazd 9,44 km preložky zakázaný dopravným značením. „Je to pre nás diskriminačné. Veď cesta spĺňa podmienky medzinárodnej premávky. Ak by sme mohli spomínaným úsekom prechádzať, skrátila by sa nám trasa o viac ako sto kilometrov,“ hovorí predseda združenia oravských dopravcov Anton Klimčík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Starostovia sú zásadne proti

Povolenie kamiónovej prepravy v tejto časti sa však nepáči starostom bystrickej doliny a primátorovi Krásna nad Kysucou Jozefovi Grapovi. „To čo chcú kysuckí a oravskí autoprepravcovia je nelogické. Veď za spojnicou sú obce. Cesta II/520 sa tiahne ich stredom. Popri nej sú domy, školy... Cesta zasahuje aj do časti nášho mesta. Práve tu nemáme chodníky a dokonca tesne pri nej stojí základná škola...,“ vysvetľuje situáciu Jozef Grapa. Hovorí, že proti tomu, aby sa zrušil zákaz prejazdu kamiónovej dopravy, sú všetci starostovia z dotknutých obcí – teda z Novej Bystrice, Starej Bystrice, Klubiny i Zborova.

„Samozrejme, že sme proti. Veď už po spustení preložky sa u nás rapídne zvýšila frekvencia prejazdu áut a aj nehodovosť. Niekedy máme problém prejsť na druhú stranu cesty. Neviem si ani predstaviť, čo by tu bolo, keby spustili tadiaľto kamiónovú prepravu,“ pridal sa starosta Zborova nad Bystricou Juraj Hlavatý. Prezradil, že vynaloží maximálne úsilie, aby sa spomínané povolenie nevydalo. „Krajná možnosť je, ak príslušné orgány prejazd povolia, že zorganizujeme protestné akcie na cestách,“ konštatoval Grapa. Hlavatý je ochotný dokonca postaviť v obci živú reťaz s tým, že on sám sa postaví do jej stredu. „Spustenie kamiónovej prepravy by spôsobilo našim obyvateľom neúnosné podmienky na život,“ pokračoval starosta Zborova nad Bystricou.

SkryťVypnúť reklamu

Autodopravcovia sa cítia diskriminovaní

„Do Zborova nad Bystricou som sa pred pár rokmi presťahovala z mesta s tým, že na dedine je väčší pokoj a súkromie ako na preplnenom sídlisku. Situácia sa však zmenila ihneď po spustení prepojenia medzi Kysucami a Oravou. Bol jasne viditeľný obrovský nárast áut, ktoré cez dedinu prešli. Veľakrát sa ani nedá prejsť na druhú stranu cesty, pretože ide veľa áut za sebou. Nehovoriac o tom, že často nedodržiavajú predpísanú rýchlosť a rútia sa cez dedinu možno aj 90-tkou. A o hluku a prašnosti ani nehovorím. Tým, že by sa spustila cez dedinu aj kamiónová doprava, by sa výrazne znížila kvalita bývania a hlavne tým rodinám, ktoré majú dom pri ceste ako my. Treba brať ohľad aj na deti, ktoré chodievajú pešo do školy, alebo hrať sa na detské ihrisko, ktoré je hneď pri ceste. Veď len nedávno došlo u nás v obci k tragédii a na ceste prišlo o život malé dieťa,“ povedala na margo problému obyvateľka Zborova nad Bystricou Eva Jakubcová.

SkryťVypnúť reklamu

Autodopravcovia sa však bránia. „Kamiónová preprava je tu povolená. Však po spomínanej časti chodia bežne kamióny, zákaz platí len pre spojnicu, čo je pre nás diskriminačné. V čase krízy, keď obraciame v ruke každú korunu, vynakladáme veľké peniaze na pohonné hmoty, na čas aj mzdy pre vodičov. Robili sme skúšobnú jazdu. Máme všetko nakamerované. Z nej jasne vyplýva, že pri zníženej rýchlosti by kamióny vôbec nezachádzali do protismerov, ako uvádzajú starostovia,“ povedal predseda združenia oravských dopravcov Klimčík. Dodal, že oni nežiadajú spustenie všetkej kamiónovej prepravy, ale chcú, aby kompetentní urobili výnimku len pre kysuckých a oravských autodopravcov.

Nesúhlasí ani dopravný inšpektorát v Čadci

V uplynulých dňoch sa uskutočnilo na Orave k tomuto problému pracovné stretnutie. Tak, ako aj v januári, aj tentoraz rozoberali požiadavku oravských a kysuckých autodopravcov umožniť dojazd ich nákladných vozidiel cez novovybudovanú cestu medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Na stretnutí sa zúčastnili zástupcovia ŽSK, dopravných inšpektorátov a obvodných úradov dopravy z Čadce a Dolného Kubína. Starostovia dotknutých obcí pozvaní neboli. „Boli sme jednoducho vynechaní z niečoho, čo sa nás osobne týka. Len preto, že v januári sme vyslovili nesúhlas,“ hnevá sa Hlavatý. Klimčík však hovorí, že keďže cestu spravuje VÚC-ka, starostov sa to vôbec netýka. Takýto postoj vedenia obcí hnevá. Prepravcovia však veria, že povolenie na prejazd čoskoro dostanú. Už čoskoro majú o tom rozhodnúť kompetentné orgány. Prednosta Krajského úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Žiline Marián Vranka uviedol, že preložka cesty II/520 bola vybudovaná na obnovenie premávky hlavne z dôvodu rozšírenia a skvalitnenia cestovného ruchu pre regióny Orava a Kysuce v dĺžke 9,44 km. „Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Dolnom Kubíne a Čadci môže postupovať len zmysle zákona o pozemných komunikáciách. Na určenie zmien v dopravnom značení je potrebný súhlas Okresného dopravného inšpektorátu Policajného zboru v Dolnom Kubíne a v Čadci, Krajského dopravného inšpektorátu PZ Žilina, správcu cesty a dotknutých obcí,“ povedal Vranka.

„Dopravný inšpektorát v Čadci z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky pri súčasných podmienkach tak, ako na januárovom stretnutí, ani v súčasnosti zásadne nesúhlasí s prejazdom nákladnej kamiónovej dopravy po predmetných cestách. Cesty jednoznačne nespĺňajú podmienky na prejazd,“ dodal riaditeľ ODI PZ v Čadci Pavol Čenták.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 455
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 236
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 036
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 820
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 801
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 060
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 941
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 446
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 251
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Gól Romana postavil celú WERK arénu na nohy.

Rozhodovalo sa až v poslednej tretine.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Reprezentanti Balošáková, Majerík a Vakula.

Reprezentácia klubu aj krajiny je pre nich cťou aj vo vyššom veku.


Redakcia MY Kysuce
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 060
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 941
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 446
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 251
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu