merne v polovičnom profile s obmedzenou záťažou do 20 ton.
ČADCA. Práce na horelickom moste sa oneskorili o sedem dní. Slovenská správa ciest ich pôvodne chcela ukončiť do konca mája, od 1. júna plánovala na mostnom objekte spustiť prevádzku. „Veľká voda skomplikovala riešenie dopravnej situácie. Pre rozmočené podložie bolo nutné urobiť nový podklad. Z tohto dôvodu sa odložilo otvorenie mosta o sedem dní,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová informovala, že náklady na opravu mosta doteraz neboli vyfakturované. „Najskôr sa robilo dočasné podoprenie mostnej konštrukcie, teraz je tam „dočasné definitívne“ podoprenie,“ povedala na margo opráv.
Dopravná situácia v Čadci sa skomplikovala po tom, ako 20. marca spomínaný most pre havarijný stav uzatvorili. Všetky vozidlá, okrem tých prepravujúcich nebezpečný náklad, premávali cez obchádzkové trasy po ceste I/11 A (tunel Horelica) a po miestnej komunikácii Andreja Hlinku na časť Bukov (len doprava do 3,5 tony). Obchádzková trasa pre vozidlá prepravujúce nebezpečný náklad bola určená po ceste I/18 Žilina - Bytča – Makov a následne po ceste II/487 Makov – Čadca. Mesto počas nedávnej trojdňovej odstávky tunela sprejazdnilo aj železničné priecestie na Ulici A. Hlinku. Most bude zatiaľ fungovať pre dopravu obojsmerne v polovičnom profile s obmedzenou záťažou do 20 ton.