Kysuce

Primátor s vyjadrením ministerstva ohľadom vodnej cesty nesúhlasí

Ministerstvo dopravy vraj problematiku plánovanej Vážskej vodnej cesty rieši. Argumentuje, že ide o niekoľko desaťročí plánovaný projekt, s ktorým súvisia viaceré medzinárodné záväzky Slovenska. Komplexné vyriešenie sa teda nedá očakávať v priebehu niekoľ

S výstavbou IV. etapy Vážskej vodnej cesty (VVC) sa na základe Koncepcie rozvoja vodnej dopravy SR plánuje od roku 2025.(Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

kých týždňov.

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Kysucké Nové Mesto žiada prehodnotiť zámer budovania koridoru prepájajúceho Vážsku s Oderskou vodnou cestou. V stanovisku, ktoré mesto zaslalo ministerstvu dopravy argumentuje, že v prípade výstavby by išlo o krutý zásah do jeho územného plánu. Znamenalo by to aj zbúranie minimálne tretiny jestvujúcej zástavby vrátane dvoch veľkých škôl zrekonštruovaných s podporou EÚ.

„S výstavbou IV. etapy Vážskej vodnej cesty (VVC) sa na základe Koncepcie rozvoja vodnej dopravy SR plánuje od roku 2025. Do dnešného dňa však neexistuje žiadny konkrétny projekt na IV. etapu VVC - spojenie Váhu od Žiliny na Odru. Vo všeobecnosti sa počíta len s trasovaním v koryte rieky Kysuca. Jednoducho povedané, v súčasnosti nie je rozpracovaný žiadny konkrétny plán výstavby, ktorý by počítal s búraním akýchkoľvek budov v Kysuckom Novom Meste,“ tvrdí hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Ministerstvo pripravuje stretnutie zainteresovaných

Ako sa ďalej vyjadril ministerstvo komunikuje s vedením Kysuckého Nového Mesta. Vyžiadalo si písomné vyjadrenie mesta, tiež dodatočné podklady od Štátnej plavebnej správy, ktorá sa vyjadrovala k budúcej bytovej zástavbe developerského plánu. „Iniciovali sme rokovanie s ministerstvom životného prostredia, so správcom vodného toku Kysuca – Slovenským vodohospodárskym podnikom. V súčasnosti všetky materiály, dokumentácie a výstupy z rokovaní vyhodnocujeme. Následne dohodneme termín rokovania so všetkými zainteresovanými, s ktorými sa prediskutuje problematika IV. etapy výstavby VVC,“ povedal Kóňa.

Dodal, že informácie o búraní minimálne tretiny jestvujúcej zástavby vrátane dvoch veľkých škôl sú nesprávne. Všetky doterajšie oficiálne dokumenty vraj rátajú len s určitou územnou rezervou v koryte rieky Kysuca podľa záväznej časti ÚPN. Proti bytovej výstavbe mimo tejto územnej rezervy ministerstvo dopravy nikdy nenamietalo: „Je samozrejme v našom záujme, ako aj v záujme miestnej samosprávy, aby sa táto agenda vyriešila v prospech obyvateľov regiónu.“

Primátor s vyjadrením ministerstva nesúhlasí

Primátor Kysuckého Nového Mesta s vyjadrením ministerstva nesúhlasí. „Tvrdenie, že doterajšie oficiálne dokumenty rátajú len s určitou územnou rezervou v koryte rieky Kysuca podľa záväznej časti ÚPN je síce pravdivé (ÚP mesta počítal s vodnou cestou v koryte rieky), reálny výstup je však iný. Štátna plavebná správa, ako orgán štátu v stavebnom konaní, dal nesúhlasné stanovisko k výstavbe prvých 120 bytov developerského projektu. Napriek tomu, že územie, v ktorom sa mali postaviť, je určené platným územným plánom mesta pre bytovú výstavbu,“ hovorí primátor.

V stanovisku Štátnej plavebnej správy (ŠPS) z 11.júna 2010 k územnému konaniu vo veci výstavby spomínaných bytov sa píše: „Nesúhlasíme s umiestňovaním stavieb do koridoru budúcej Vážskej vodnej cesty. V súlade so záväznou časťou Koncepcie územného rozvoja Slovenska Vážska vodná cesta má byť rešpektovaná v územných plánoch regiónov a obcí. Vláda SR svojím uznesením schválila návrh zámeru vodnej cesty a jej prieplavného prepojenia na rieku Odru. Schválený projekt nepredstavuje detailný technický projekt, ale kladie si za cieľ ustáliť koncepciu výstavby. Presné trasovanie v lokalite Kysucké Nové Mesto bude k dispozícií u investora stavby po schválení konkrétneho variantu, ktorý bude vyhovovať technickým, ekonomickým a environmentálnym požiadavkám.“

Developerská spoločnosť sa obrátila na súd

Primátor argumentuje, že obsah záväzného stanoviska je pre správny orgán – stavebný úrad - podľa stavebného zákona záväzný. Ten preto návrh na územné konanie zamietol. V odvolacom konaní krajský stavebný úrad potvrdil rozhodnutie stavebného úradu tiež s odvolaním sa na stanovisko ŠPS. „Na základe uvedených skutočností mesto požiadalo ministerstvo dopravy ako nadriadený orgán ŠPS o potvrdenie alebo zmenu záväzného stanoviska zo dňa 11. júna 2010. Dňa 23.11.2010 sme dostali vyjadrenie ministerstva v ktorom sa píše, že sa plne stotožňuje so stanoviskom ŠPS. Tým sa vyčerpali možnosti riešenia problému v správnom konaní. Developerská spoločnosť sa preto obrátila na súd. Konanie doteraz prebieha,“ hovorí Hartel.

Podľa jeho slov je z uvedeného postupu zrejmé, že nejde o určitú územnú rezervu v koryte rieky, ale o zatiaľ územne nedefinovanú územnú rezervu, ktorú uplatňuje štátny orgán a ktorá je reálnou prekážkou rozvoja mesta. „Tiež je nereálne, aby sa pri naplnení deklarovaného zachovania starého koryta rieky (z dôvodov zachovania biotopov) novovybudovaný plavebný kanál deklarovaných parametrov vybudoval bez zásahu do už jestvujúcej zástavby mesta, vrátane spomínaných škôl, ktorá je v súčasnosti v blízkosti jestvujúceho koryta rieky,“ dodal primátor.

Ďalšie články z rubriky Spravodajstvo


  1. Historická chvíľa vo Vysokej, otec nastúpil so synom 458
  2. III. liga Stred: Derby rozhodol Šebík, Krásno opäť víťazne Foto 288
  3. Železničnú stanicu v Čadci plánujú zrekonštruovať 254
  4. Dohoda o dlhovej brzde zrejme nebude jednoduchá 187
  5. Makov živí nádej na záchranu, v derby o Kysuce dnes privíta Čadcu 171
  6. Začali s opravami ciest, aj s kosením 153
  7. Na Oščadnickej heligónke vystúpia aj Kollárovci 148
  8. Regionálny futbal: Rudina nedohrala, treťoligisti si počínali víťazne Foto 119
  9. Súbor JOJA sa pripravuje na premiéru 98
  10. V potoku objavili havarované auto bez ešpézetky Foto 98

Najčítanejšie správy

Kysuce

Historická chvíľa vo Vysokej, otec nastúpil so synom

Tento historický zápis sa podaril Petrovi Barčákovi a jeho synovi Andrejovi.

III. liga Stred: Derby rozhodol Šebík, Krásno opäť víťazne

Tatran vyhral opäť 3:0, v Makove padlo päť gólov.

Železničnú stanicu v Čadci plánujú zrekonštruovať

Železnice pripravujú v rokoch 2018 – 2019 komplexnú rekonštrukciu čadčianskej železničnej stanice. Tá by mala okrem iného dostať aj novú strechu.

Dohoda o dlhovej brzde zrejme nebude jednoduchá

Na úseku cesty I/11 medzi Čadcou a Žilinou sa za posledných takmer osem rokov stalo vyše 800 dopravných nehôd. Denne tadiaľ prejde 25-tisíc vozidiel. Pomohla by urýchlená dostavba D3. Dosiahnuť otvorenie dlhovej brzdy zrejme nebude jednoduché.

Makov živí nádej na záchranu, v derby o Kysuce dnes privíta Čadcu

Zápasy v Krásne nad Kysucou i Makove sa hrajú 24.5. o 17.30 h.

Blízke regióny

Krúpy, dážď a o chviľu sa už valila voda do dvorov

Divoká voda, na ktorú sa dnes po búrke zmenil nenápadný potok v Zbore, zanechala v dvoroch poriadnu spúšť. Brala všetko, čo jej prišlo do cesty.

Simonka, Janis, Barborka a Grétka vitajte na svete

Na svet prišli ďalší malí Oravci. Nech sa im v živote darí.

VIDEO: Alexandrovci si zaspievali so žilinskými konzervatoristami

Video Žilinskej župy zachytáva atmosféru stretnutia.

Zdenko Kozák: Niekomu pravdepodobne prekážam

Člen Dozornej rady MHC Martin Zdenko Kozák prehovoril o starších, ale aj o najnovších udalostiach, ktoré sa odohrali v hokejovom klube. Hladinu poriadne rozvírila predovšetkým nedávna policajná razia.

V športe veci nefungujú rovnako ako v politike

Bývalý riaditeľ MHC Milan Murček si stojí za tým, že klub nepoškodil a ani nikomu nepošpinil meno.

Všetky správy

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner hokejovej reprezentácie a šéf zväzu diskutovali spolu v mimoriadnej relácii TV Markíza.

Cesta autom do Chorvátska 2017

Najpohodlnejšia cesta do Chorvátska je cez Maďarsko. Najrýchlejšie sa do Chorvátska dostanete cez Rakúsko.

Cíger neprišiel diskutovať s Lintnerom, Kohútovi povie, aby odstúpil

Reprezentačný tréner má v stredu absolvovať diskusiu s prezidentom SZĽH Martinom Kohútom.

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Mnohí voliči neodpustili Bugárovi vstup do koalície, iní sa snažia vidieť na ňom aspoň niečo pozitívne. Ale ich trpezlivosť nemožno skúšať donekonečna.

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách do Súdnej rady neuspeli kandidáti reformného združenia. Treba sa zamyslieť, tvrdí právnik.

Kam vyraziť