Kysuce

O termínoch diaľničných úsekov bude rokovať vláda v máji

Kysučania už netrpezlivo čakajú na diaľnicu, ktorá bude prechádzať regiónom. S výstavbou niektorých úsekov sa dokonca začalo. Faktom však je, že o strategickom pláne rozvoja dopravnej infraštruktúry na Slovensku bude rokovať vláda až v máji.

Vydanie stavebného povolenia na diaľnicu podmieňuje mesto výstavbou strategického mostného prepojenia cez rieku Kysuca, ktorý vedie do miestnej časti Bukov.(Zdroj: (AR))

ČADCA. Po ukončení strategického environmentálneho hodnotenia (SEA), opätovne predložia strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, kde sa hovorí aj o termínoch výstavby diaľničných úsekov na Kysuciach, na rokovanie vlády v máji tohto roka.

Financovanie plánujú s pomocou eurofondov

„V materiáli sa plánuje začať s výstavbou úseku D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno v tomto roku, termín ukončenia je rok 2016, predpokladané stavebné náklady predstavujú 216 milióna eur, financovanie by sa malo riešiť prostredníctvom fázovania projektu cez dve programové obdobia eurofondov. Úsek D3 Svrčinovec -Skalité je momentálne vo výstavbe, dokončenie sa predpokladá v roku 2016 s nákladmi približne 329 880 000 eur,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Od budúceho roku chcú začať s úsekom D3 Čadca Bukov - Svrčinovec, ktorý by mal byť hotový v roku 2017. Náklady sú 206 980 193 eur. Aj v tomto prípade sa plánuje spolufinancovanie z eurofondov. D3 Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto chcú začať v roku 2015, ukončenie plánujú v roku 2019, predpokladané náklady sú 380 928 000 eur. Začiatok stavby D3 Kysucké Nové Mesto-Oščadnica je takisto naplánovaný na budúci rok, ukončenie na rok 2018, náklady by mali byť 239 300 000 eur.„Diaľničný úsek D3 Skalité-Zdwardoň, ktorý je už hotový, sa napojí na novovybudovaný úsek diaľnice Svrčinovec-Skalité,“ dodal Kóňa. Čo sa týka výstavby D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v súčasnosti Národná diaľničná spoločnosť (NDS) končí s majetkoprávnym vysporiadaním (je hotové na 87 percent) a pripravuje podklady potrebné k žiadosti na stavebné povolenie. „V týchto dňoch prebieha vysporiadanie chýbajúcich vlastníkov, najmä neznámych v zastúpení Slovenského pozemkového fondu,“ povedal hovorca NDS Marcel Jánošík.

NDS vykupuje šestnásť rodinných domov

Čo sa týka asanácií, NDS vykupuje 16 trvalo obývaných rodinných domov. „Z 15 vysporiadaných vlastníkov majú už všetci zabezpečené náhradné bývanie buď svojpomocne, ak je to potrebné, v súčinnosti s našou spoločnosťou. Ostatné asanované objekty boli určené na podnikanie, ide o garáže či hospodárske budovy. Momentálne ostáva vysporiadať ešte jednu garáž,“ informoval Jánošík.

Na stavbe D3 Svrčinovec – Skalité sa v súčasnej dobe robí vytýčenie stavebných objektov, ich trvalé a dočasné zábery, mapovanie terénu, pasportizácia prístupových ciest a domov dotknutých výstavbou diaľnice. Pokračuje odlesňovanie, výrub stromov a krovín na hlavnej trase a prístupových komunikáciách, archeologické práce, zriaďuje sa zariadenia staveniska.

„V tomto roku sa bude robiť sanácia územia, úprava meliorácií, preložky poľných a lesných ciest, prekládky vedení, diaľkových káblov, plynovodu, úpravy ciest, prístupové komunikácie. Plánované sú zárubné múry, mosty na prístupových cestách a úpravy existujúcich poľných ciest,“ dodal Jánošík.

Mesto dalo zelenú výstavbe D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec

Primátor Čadce Milan Gura podpísal súhlasné stanovisko, ktoré je potrebné na vydanie konečného stavebného povolenia. Diaľnica D3 povedie územím mesta, zasiahne teda do jeho života.

Vydanie tohto povolenia však mesto podmieňuje výstavbou strategického mostného prepojenia cez rieku Kysuca, ktorý vedie do miestnej časti Bukov. Súčasný provizórny most nevyhovuje ani ako staveniskový prístup ani ako konečná stavba.

V projekte výstavby diaľnice D3 ale výstavba nového mostu chýba. Dokument počíta s osadením provizórneho mostného prepojenia v čase výstavby, po jej ukončení je v pláne ho demontovať. S takýmto riešením mesto nesúhlasí. Kladné stanovisko k výstavbe diaľnice podmieňuje zachovaním nového mostného prepojenia a jeho bezodplatného odovzdania do správy mesta.

Most v Bukove je strategickým dopravným uzlom nielen pre Čadčanov, ale pre celé Horné Kysuce. Okrem iného slúži i ako náhradné dopravné spojenie pri výluke tunela Horelica. Je teda dôležitou súčasťou pre dopravu vôbec.

Jeho význam sa ukázal najmä po tom, ako v minulosti vznikla kritická dopravná situácia v meste. Statici uzatvorili pre havarijný stav most na Horelici, cez ktorý vedie cestný ťah I/11. Neskôr uzatvorili na niekoľko dní aj „bukovský“, keďže bolo podozrenie, že je takisto v zlom technickom stave a predstavuje riziko. Neskôr ho otvorili s tým, že zákaz vjazdu bude platiť len pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony.

Ďalšie články z rubriky Spravodajstvo

Najčítanejšie správy

Kysuce

Tragická zrážka dvoch kamiónov v Krásne

Vo štvrtok 23. februára vo večerných hodinách sa stala na Kysuciach ďalšia dopravná nehoda s tragickým koncom.

Radoslav Nekoranec: Na Kysuciach máme dostatok talentovanej mládeže

Už dvadsať rokov sa venuje deťom a mládeži nielen v Čadci. Okrem toho moderuje a ozvučuje množstvo kultúrnych či športových podujatí v regióne. Radoslav Nekoranec nám porozprával o svojej práci a voľnom čase.

Holubári z Kysúc získali prvenstvo na svetových súťažiach

O tom, že chovatelia poštových holubov z Kysúc majú vo svete výborné meno, svedčí aj nedávny úspech v Bruseli.

Odborári v závode Kia hrozia štrajkom

Odborári požiadali Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny o určenie sprostredkovateľa.

Skončil v rukách bezpečnostnej služby

Ukradol tovar ani nie za desať eur, za mrežami však môže stráviť až dva roky.

Blízke regióny

Tisíce ton ľadu sa valili do dedín v povodí Bielej Oravy

Ľudia sa bezmocne prizerali na upchaté koryto rieky a stúpajúcu vodu. Povodeň nechala na poliach obrovské kryhy.

Fraška na juniorskom hokeji. Žilinčania duel na Liptove nedohrali

Mal to byť bežný extraligový zápas juniorov. No hokejové stretnutie medzi domácim Liptovským Mikulášom a Žilinou aktéri nedohrali.

AKTUALIZOVANÉ: V Krásne sa zrazili dva kamióny. Nehoda mala tragické následky

Dnes vo večerných hodinách sa stala na Kysuciach ďalšia dopravná nehoda s tragickým koncom.

Bývalý skinhed sa obáva vzostupu extrémizmu

Šokujúca spoveď Christiana Piccioliniho, ktorý sa v osemnástich rokoch stal vodcom najbrutálnejšej extrémistickej skupiny v Chicagu. Dnes má 43 a pri pomyslení na to, čo páchal, ho strasie.

Pre Slovensko unikátna stavba, pre miestnych veľa obmedzení

Rekonštrukcia zatiaľ najnáročnejšieho úseku hlavnej slovenskej železničnej tepny medzi Považskou Teplou a Púchovom za 364,9 miliónov eur trvá už pol roka. Realizuje ju Združenie Nimnica.

Všetky správy

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy, a najmä jej vplyvu na Slovensko odpútava pozornosť od toho, čo na nás dopadá dnes a plnou váhou - od úplatkov, kriminality, amnestií.

Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie.

Blíži sa voľba šéfa RTVS, Rezník z TASR by bol pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch neúmerne stúpli ceny za elektrinu. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

Ako dávni migranti zmenili Európsku DNA? Prišli len muži a kone

Tretia hlavná migračná vlna zanechala stopu v Európanoch až dodnes.

Kam vyraziť