Kysuce

Problémom v Radoli je aj križovatka

Na Kysuciach patrí cesta I/11 v obci Radoľa k nebezpečným úsekom. Od začiatku roka sa tam stalo už päť dopravných nehôd. Problémom je aj tamojšia križovatka.

Kruhovú križovatku nahradila svetelná signalizácia.(Zdroj: (AR))

RADOĽA. Od januára došlo na ceste I/11 v obci Radoľa k piatim dopravným nehodám, pri ktorých sa jedna osoba ťažko zranila. Príčinou bolo nesprávne odbočovanie, vodič nákladného vozidla nedal prednosť cyklistovi. Pri spomínaných nehodách sa aj dvaja ľudia ľahko zranili. Vo väčšine prípadov išlo o porušenia povinnosti vodiča a ustanovení o chodcoch.

Od roku 2011 funguje na radoľskej križovatke svetelná signalizácia. Náklady na prestavbu predstavovali okolo 140-tisíc eur. Úpravy mali zvýšiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Predchádzajúci kruhový objazd bol už od samého začiatku terčom nespokojnosti. Kolóny áut sa na hlavnom ťahu začali tvoriť hneď po tom, ako ho v júli 2008 otvorili. Kruhovú križovatku si však pochvaľovali miestni motoristi, pre ktorých bolo predtým najmä v čase dopravnej špičky takmer nemožné dostať sa na hlavnú cestu. Obyvatelia Kysuckého Nového Mesta nesúhlasili s konštatovaním, že kruhový objazd nemal opodstatnenie. Svoj účel dokázal podľa nich aj tým, že sa v tomto úseku zásadne zvýšila bezpečnosť cestnej premávky. Jediným riešením, ktoré podľa nich skutočne odstráni problém križovatky a preťaženie súčasnej cesty I/11, je postavenie diaľnice D 3 a diaľničného privádzača do Kysuckého Nového Mesta.

Kruhové objazdy musia spĺňať určité parametre

Kruhové objazdy sú podľa odborníkov z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky najlepším riešením úrovňových križovatiek. Musia však spĺňať určité technické parametre, najmä mať dostatočný polomer. Kruhový objazd v Radoli bol vraj núdzovým riešením, nemal požadované parametre, pretože tam nebol dostatočný priestor pre zväčšenie polomeru kruhového objazdu. V tomto prípade došlo len k zlepšeniu plynulosti cestnej premávky z vedľajších ciest, premávka na hlavnej ceste sa však veľmi spomalila.

Ide o úsek častých dopravných nehôd

Kruhová križovatka v Radoli je teda minulosťou, v súčasnosti tam už funguje svetelná signalizácia. Napriek tomu ide o úsek častých dopravných nehôd.

„Problémy sú predovšetkým s nedisciplinovanými vodičmi. Týka sa to najmä kamionistov, ktorí oranžovú farbu považujú za odtieň zelenej. Miestni vodiči, ale aj chodci už veľmi dobre vedia, že zelená z vedľajšej cesty sa stáva naozaj zelenou až po niekoľkých sekundách, keď prejde popred nich jeden alebo dva kamióny. Samozrejme, súčasný stav je lepší, ako keď križovatka nebola riadená vôbec, alebo tam bol kruhový objazd,“ hovorí starosta Radole Anton Tkáčik.

Ako ďalej povedal, vzhľadom na hustotu dopravy situáciu v tomto preťaženom úseku môže vyriešiť iba diaľnica. „Netreba mať k dispozícii žiadne štatistiky, stačí päť minút pozerať na cestu a vidno, že každé tretie auto je buď nákladné či kamión, pritom evidenčné číslo KM, ZA alebo CA má možno každé štvrté vozidlo. Ide o významný dopravný koridor, napokon, diaľnica sa v Brodne začala stavať ešte v sedemdesiatych rokoch, no rôzne žabomyšie spory 40 rokov neustále odďaľujú jej finálnu realizáciu v celom úseku Žilina - štátne hranice s ČR a PR,“ dodal.

Ďalšie články z rubriky Spravodajstvo

Najčítanejšie správy

Kysuce

Tragická zrážka dvoch kamiónov v Krásne

Vo štvrtok 23. februára vo večerných hodinách sa stala na Kysuciach ďalšia dopravná nehoda s tragickým koncom.

Holubári z Kysúc získali prvenstvo na svetových súťažiach

O tom, že chovatelia poštových holubov z Kysúc majú vo svete výborné meno, svedčí aj nedávny úspech v Bruseli.

Radoslav Nekoranec: Na Kysuciach máme dostatok talentovanej mládeže

Už dvadsať rokov sa venuje deťom a mládeži nielen v Čadci. Okrem toho moderuje a ozvučuje množstvo kultúrnych či športových podujatí v regióne. Radoslav Nekoranec nám porozprával o svojej práci a voľnom čase.

Odborári v závode Kia hrozia štrajkom

Odborári požiadali Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny o určenie sprostredkovateľa.

Nedbal na zákaz šoférovania, navyše si sadol za volant opitý

Z marenia výkonu úradného rozhodnutia a ohrozenia pod vplyvom návykovej látky obvinili 32-ročného muža.

Blízke regióny

Pre Slovensko unikátna stavba, pre miestnych veľa obmedzení

Rekonštrukcia zatiaľ najnáročnejšieho úseku hlavnej slovenskej železničnej tepny medzi Považskou Teplou a Púchovom za 364,9 miliónov eur trvá už pol roka. Realizuje ju Združenie Nimnica.

AKTUÁLNE: V Krásne sa zrazili dva kamióny. Nehoda mala tragické následky

Dnes vo večerných hodinách sa stala na Kysuciach ďalšia dopravná nehoda s tragickým koncom.

Vodiči pozor! V nemocnici sa zmenila organizácia dopravy

Po rekonštrukcii parkovacích miest v žilinskej nemocnici sa zmenila aj celková organizácia dopravy. Niektorí vodiči si na to ešte nezvykli.

Bývalý skinhed sa obáva vzostupu extrémizmu

Šokujúca spoveď Christiana Piccioliniho, ktorý sa v osemnástich rokoch stal vodcom najbrutálnejšej extrémistickej skupiny v Chicagu. Dnes má 43 a pri pomyslení na to, čo páchal, ho strasie.

A. Kiska: Liptov má v sebe veľký potenciál, kľúčový je turizmus

V Liptove je najlepšie lyžiarske stredisko, najväčšia vodná nádrž, ale aj najväčší vodný park. Prezident Slovenskej republiky hovoril dnes v Liptovskom Mikuláš o turizme, ale aj o železnici, nezamestnanosti a extrémizme.

Všetky správy

Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Nemecká sieť už začala s prestavbou niektorých svojich pobočiek a postupne plánuje meniť ďalšie.

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Voliči, ktorých odradila v januári kauza kapitán, si k SNS nenašli cestu späť.

Spieva si Marleyho, dá si pivo a fotí sa. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa na klasiky pripravoval inak ako súperi. "Keď som to navrhol, všetci si mysleli, že som zošalel," tvrdí športový riaditeľ jeho tímu.

Bratislava prehrala spor o lukratívnu budovu. Uspela firma blízka Kollárovi

Nájomné byty v centre Bratislavy, ktoré patria mestu, má dostať súkromná firma. Ľudia sa boja vysťahovania

Kam vyraziť