Pred tým ako trasa D3 zamieri do tunela, premosťuje 1,4 km dlhou estakádou Hričovskú priehradu. Pre zaujímavosť, estakáda bude stáť na 57 pilieroch, z nich 35 bude vo vode.
Tunelovú rúru stihli baníci vyraziť za necelých 10 mesiacov. Posledné centimetre zdolali stroje vo štvrtok 28. januára o 10.30, kedy došlo k prepojeniu východného a západného portálu.
Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková tunel Považský Chlmec je súčasťou viac ako 4 km dlhého diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. Začína priamym napojením na diaľnicu D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov a následne premosťuje 1,4 km dlhou estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec. Po dobudovaní úseku ušetrí motorista v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy 3,5 minúty.
„Cena za vybudovanie diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je približne 255 miliónov eur. Projekt sa financuje zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Zmluvné ukončenie výstavby je naplánované na leto 2017,“ dodala Žgravčáková.
ZAUJÍMAVOSŤO JE:
Tunel má dĺžku 2 218 m
Je dvojrúrový pre obidva smery jazdy
Razil sa zo šiestich strán súčasne
Na razení sa podieľalo 35 silných strojov
V nepretržitej prevádzke pracuje na tuneli 240 robotníkov
V okolí Žiliny je vo výstavbe ďalších 6 tunelov
Autor: ih